Slimme navigatie voor complexe producten
Diensten
- Website
- Webdesign
- UX design
Toyo Ink Europe wilde hun innovatieve drukinkten helder presenteren in een overzichtelijke productcatalogus met een optimale gebruikerservaring. We bouwend voor hen een productsite die werkt én overtuigt
Voor de klant was het essentieel om bezoekers een helder en goed gestructureerd overzicht van hun producten te bieden. Daarom hebben we ervoor gekozen om in het nieuwe websiteontwerp de productcatalogus centraal te stellen door deze direct op de homepage te plaatsen.
Dankzij het overzichtelijk mega-menu kunnen bezoekers nu moeiteloos door verschillende categorieën bladeren en gedetailleerde informatie vinden over beschikbare inkten en coatings. Aangezien er veel categorieën en mogelijkheden zijn, ontwierpen we een overzichtelijke design dat het voor klanten makkelijker dan ooit maakt om de producten te vinden die aan hun behoeften voldoen, snel informatie op te zoeken. Daarnaast is er ook een uitgebreide search die heel wat context biedt bij de verschillende zoekresultaten. Dit alles draagt bij aan een grote klanttevredenheid.

Een gebruiksvriendelijk CMS
Toyo Ink Europe kon een vliegende start maken bij het vullen van hun uitgebreide content, mede dankzij de uitzonderlijke gebruiksvriendelijkheid van Craft CMS. Dit intuïtieve systeem heeft het team in staat gesteld om moeiteloos en snel content toe te voegen en te beheren. Zelfs voor degenen zonder enige technische achtergrond bleek het systeem gemakkelijk te begrijpen, waardoor het beheer van de website een probleemloze ervaring werd.
Dankzij de gebruiksvriendelijke interface van Craft CMS kon Toyo Ink Europe zich concentreren op wat echt belangrijk is: het leveren van waardevolle informatie aan hun klanten, zonder gehinderd te worden door complexe technische obstakels. Het resultaat was een efficiënte en effectieve contentcreatie, wat bijdroeg aan het succes van hun online aanwezigheid.
Het resultaat
De lancering van de nieuwe website voor Toyo Ink Europe markeerde een opvallende mijlpaal in hun voortdurende streven naar innovatie en klantgerichtheid. De frisse uitstraling en intuïtieve navigatie weerspiegelen hun toewijding aan vooruitgang en het bieden van een aangename online ervaring voor bezoekers.
Blijven verbeteren op basis van echte gebruikerservaring
In 2025 volgde een nieuwe ronde van UX-optimalisaties, gebaseerd op grondige analyses van gebruikersgedrag en feedback van klanten. Deze verbeteringen werden niet zomaar toegevoegd, maar zorgvuldig afgestemd op de noden van professionele gebruikers: klanten die doelgericht willen zoeken, snel technische informatie nodig hebben en vlot hun weg moeten vinden doorheen een complexe productcatalogus.
De continue verbeteringen illustreren hoe Toyo Ink blijft zoeken naar manieren om hun professionele klanten beter te ondersteunen. Denk aan slimme koppelingen met interne systemen, Klantenportalen die relevante informatie beschikbaar maken op maat van de gebruiker, of het optimaliseren van zoekfunctionaliteit op basis van real-world gebruik. Zo groeit hun digitale platform mee met hun ambities en die van hun klanten.

Over Toyo Ink Europe
Toyo Ink Europe, onderdeel van de Japanse Toyo Ink Group is een vooraanstaande speler in de wereld van inkten en coatings, staat synoniem voor innovatie, kwaliteit en klantgerichtheid. Met decennia aan ervaring en een onwrikbare toewijding aan vooruitgang, produceert dit bedrijf innovatieve drukinkten voor verpakking, etiketten en commercieel drukwerk, en is men gespecialiseerd in UV-, LED- en EB-technologieën.